Aquí podràs consultar les properes escales del vaixell que busques.

Preguntes freqüents
Consultes realitzades pels nostres clients / usuaris
Quan arriba el meu vaixell?
Com puc enviar la mercaderia a / o des d’un país estranger?
Per a qualsevol enviament de mercaderies a l’estranger és necessari posar-se en contacte amb un transitari o un agent de duana (seria interessant que aquest disposés de corresponsal al país d’origen i destí) per tal que t’informin dels tràmits, procediments, documents, tarifes i pressupostos; i podran encarregar-se d’organitzar tot l’enviament fins al lloc d’entrega.
En aquest enllaç de la nostra web es detallen tots els transitaris i agents de duana adherits a la marca de qualitat del Port de Barcelona Efficiency Network, i que per tant compleixen amb els estàndards de qualitat definits pel nostre departament tècnic.
He comprat una mercaderia que ha arribat al Port de Barcelona, com puc procedir per treure-la del port?
Per assessorar-te en els tràmits i costos per retirar la teva mercaderia et recomanem que contactis amb un operador logístic. En principi, el venedor en el país d’origen ha de disposar-ne d’un, que t’hauria d’indicar quin corresponsal (o empresa col·laboradora) té a Barcelona.
Si la teva mercaderia no omple un contenidor sencer i arriba en un contenidor compartit amb altres compradors, sortirà del Port de Barcelona cap al magatzem de l’operador que l’obrirà, descarregarà la mercaderia i la distribuirà entre els clients finals.
Per aquest motiu és convenient que consultis al teu venedor en origen a quina empresa de Barcelona li farà arribar el contenidor. Així, contactant amb l’empresa de Barcelona, li podras demanar pressupost dels costos totals i evitar sorpreses a l’arribada del contenidor. Aquest mateix operador s’encarregarà de realitzar els tràmits duaners i l’entrega de la mercaderia.
Que he de fer per enviar o rebre objectes personals (mudançes, vehicles, etc.)?
Per a realitzar aquesta operació hauries de contactar amb els següents agents de duana que efectuen aquest tipus d’enviaments, per a informar-te dels costos i procediments.
- ANGEL LAMELAS
- ANTONIO LLOBET
Com puc saber si ha arribat la meva mercaderia?
Per saber si la teva mercaderia ha arribat al port és necessari que ens facilitis el número de matrícula del contenidor. Aquesta es compon de 4 lletres (l’última és una U) + 6 números + un dígit de control.
Quan disposis de la mencionada informació envia un correu a sac@portdebarcelona.cat per tal que t’indiquem si la mercaderia està al port, i si és així, en quin punt es troba.
Recorda que aquesta adreça està activa durant l’horari del SAC (de dilluns a divendres, de 8 a 17 hores, divendres, vigiles de festius i agost, de 8 a 15 hores).
Quins són els destins i orígens des del Port de Barcelona?
El Port de Barcelona posa a disposició dels seus clients el cercador de línies regulars http://www.portdebarcelona.cat/web/port-dels-negocis/lineas-regulares. Si es realitza la “Cerca Avançada” indicant la zona geogràfica, país i port d’origen o destí així com el circuit (importació o exportació) s’obre una llista de línies des del Port de Barcelona. Per contactar amb les empreses tan sols cal clicar sobre “Consignatari” i apareixerà el telèfon de contacte.
Quines companyies realitzen servei amb un port estranger?
Des de la pàgina web del Port de Barcelona pots conèixer quines companyies operen amb el port d’interès classificades segons el tipus d’operació que vulguis realitzar (transport de mercaderies, passatgers, vehicles, etc.). A més, trobaràs la informació sobre l’escala i la capacitat dels vaixells de línia.
Una vegada efectuada la cerca apareixerà una llista amb els consignataris que realitzen l’esmentat servei, per a obtenir més informació has de clicar sobre “Consignatari” i se’t obrirà una pestanya amb les seves dades de contacte.
En el cas de no trobar operadors entre els ports seleccionats, pots consultar entre els ports més propers i realitzar des d’allà un transport addicional per carretera o per tren.
Com puc conèixer en quin estat està el meu contenidor?
El Port de Barcelona ofereix als seus clients l’aplicació CTA – Container Tracking Application per tal que puguin fer seguiment dels seus contenidors en temps real, 24/7, durant el seu pas pel Port de Barcelona.
En el següent enllaç trobaràs totes les funcionalitats de l’eina així com l’opció de donar-te d’alta: https://appcta.portdebarcelona.cat/
Quin és el temps que pot estar un contenidor a la terminal?
Les mercaderies poden estar a les terminals, sense que se les assigni un destí duaner un màxim de 90 dies.
Les mercaderies despatxades poden estar a la terminal tot el temps que es vulgui.
En ambdós casos s’ha de tenir en compte que passats els primers 5 dies des de la descàrrega del contenidor es comencen a generar ocupacions.
Podeu consultar les tarifes aquí.
Com puc obtenir l’etiqueta d’inspecció d’un contenidor?
El procediment per descarregar l’etiqueta d’inspecció d’un contenidor des del web de Sostrat és el següent:
1. Accedir a la pàgina sostrat.portdebarcelona.cat
2. Escollir l’opció pública “Consulta etiqueta d’inspecció”
3. Un cop escollit, apareix la següent pantalla:
Introduir les següents dades:
– Matrícula del contenidor
– NIF d’alguna de las empreses implicades (consignatari, agent, transitari, etc.)
– Nº de petició: aquest no és el d’inspecció. El número de petició apareix com a “Nº de resultat” en el “resultat de reconeixement”. Només interessen els números posteriors l’any. Exemple: B2018475.
L’etiqueta s’imprimirà de forma bilingüe en els idiomes anglès/castellà o anglès/català segons s’hagi escollit prèviament l’idioma de petició.
Com puc obtenir les fotografies d’inspecció d’un contenidor?
Per obtenir les fotografies d’una inspecció és necessari sol·licitar-les enviant un correu electrònic a la següent adreça, indicant la matrícula del contenidor a sac@portdebarcelona.cat
Quines són les tarifes del Punt d’Inspecció en Frontera – PIF?
En aquest document es detallen els criteris de facturació de l’Àrea PIF: TARIFAS DE FACTURACIÓN EN EL ÁREA 29.11.2018 PIF
On puc consultar l’estat de les inspeccions que es realitzen al PIF?
En aquest enllaç: https://pif.portdebarcelona.cat/pif/panel pots veure les inspeccions que tenen lloc al PIF cada dia i l’estat de cadascuna.
Tips per optimitzar els despatxos amb els serveis d’inspecció a frontera i SOIVRE.
Pel que fa a SOIVRE disposem de quatre documents:
- Informació d’interès per a la presentació de sol·licituds d’inspecció en frontera de mercaderies subjectes al Conveni CITES. Consulta’l aquí.
- Informació d’interès per a la presentació de sol·licituds d’inspecció de productes ecològics. Consulta’l aquí.
- Informació d’interès per a la presentació de sol·licituds en aplicacions ESTCICE PUE COM i ESTACICE PUE ROHs/RAEE pel control SOIVRE segons RD 993 / 2022 i RD 330 / 2008. Consulta’l aquí.
- Model per a la sol·licitud de control de productes ecològics. Consulta’l aquí.
Pel que fa a Sanitat Animal disposem d’un document amb recomanacions. Consulta’l aquí.
Disposem d’un document amb consells de Sanitat Exterior. Consulta’l aquí.
I finalment disposem d’una presentació de Sanitat Vegetal. Consulta-la aquí.
Per últim l’equip de Servei de Coordinació de Posicionats (SCPP) també ha volgut facilitar alguns consells. Consulta’ls aquí.
Quin transport públic connecta el Port i la ciutat?
Les línies de transport públic que comuniquen Barcelona ciutat amb el territori portuari són:
🔹 Línia 88 de l’estació de metro del Paral·lel passant pel Moll de Álvarez de la Campa fins a l’estació de metro de ZAL i Riu Vell.
🔹 Línia 89 de l’estació de metro del Paral·lel fins la ZAL Prat (PIF) i la terminal BEST, amb un recorregut exprés al Port.
Els horaris de les dues línies estan coordinats de manera que es garantirà un interval de pas de 15 minuts durant les hores de servei habituals i de 5 o 10 minuts durant les hores punta.
Quin és l’horari i la direcció de l’escàner de contenidors?
L’horari operatiu de la instal·lació a partir del 16 de febrer es divideix en dos torns:
- MATINS: de 9 a 14 hores
- TARDES: de 15 a 17 hores
La direcció és Dic Sud – Sector 12 – 08820 El Prat del Llobregat. Per veure com arribar-hi clica aquí.
Quins són els canvis normatius previstos entre 2024 i 2025 que afecten les importacions i exportacions en matèria de sostenibilitat?
Aquí trobareu les principals normatives en matèria de sostenibilitat i les afectacions en comerç internacional.
Què necessites saber del nou impost sobre envasos de plàstic no reutilitzables?
El dia 1 de gener del 2023 entra en vigor el nou impost sobre envasos de plàstic no reutilitzables i a continuació us facilitem informació rellevant al respecte.
- Document resum de la llei elaborat per Guiex Consultors: Circular Llei 7 2022
- BOE “Ley 7/2022, de 8 de abril, de residuos y suelos contaminados para una economía circular.”: Llei 7_2022
- Enllaç de l’Agència Tributària on es poden fer consultes sobre aquest impost i on trobareu també documentació de referencia
- Model de carta d’us i destí per exempció de l’impost: Carta ús i destí per l’exempció
Quin és el nou sistema d’identificació de transportistes en els accessos a les terminals?
Amb la col·laboració de les terminals (APMT, BEST i Bergé), a partir del 20 de gener de 2025, es va posar en marxa un nou sistema d’identificació dels conductors a l’entrada de les terminals basat en les targetes de les autoritzacions genèriques emeses per l’Autoritat Portuària de Barcelona.
Amb la posada en marxa d’aquest nou procediment, el conductor s’ha d’identificar amb la targeta a l’accés de les terminals i aquesta coincidir amb l’indicat al preavís, en cas contrari no es podrà accedir a la terminal. De la mateixa manera, la matrícula del camió també haurà de coincidir amb la indicada al preavís.
Requisits a origen/destí per codi aranzelari
Tot el que has de saber per exportar o importar a la Unió Europea (aranzels i impostos, regles d’origen, requisits dels productes, procediments duaners i barreres comercials) ho pots consultar en el següent enllaç:
https://trade.ec.europa.eu/access-to-markets/en/home
Com puc saber si hi ha alguna restricció per la importació o exportació marítima del meu producte?
A la pàgina de TAXUD TARIC Consultation (europa.eu), podras trobar la informació aplicable a les mercaderies, classificació i origen.
La legislació duanera no posa restriccions als mitjans de transport, per la qual cosa per informar-se de la possibilitat d’importació o exportació marítima d’un determinat producte cal consultar respecte de la base legal.
Transporto mercaderia perillosa. Què haig de tenir en compte?
Per a poder recollir o lliurar mercaderia perillosa en el recinte portuari és necessari disposar d’una Autorització vigent d’entrada/sortida de mercaderia perillosa que emet l’Autoritat Portuària de Barcelona, conjuntament amb la Capitania Maritima de Barcelona.
Aquesta autorització l’ha de sol·licitar l’agent consignatari de la mercaderia al departament de Mercaderies Perilloses del Port de Barcelona.
Una vegada el consignatari de la mercaderia realitza la petició, el departament de Mercaderies Perilloses (MMPP) respon dins de l’horari d’oficina, (de dilluns a dijous de 08.30 a 17.00 i els divendres de 8.00 a 15.00 hores.). Contacte: 93 298 61 16 o mercaderiesperilloses@portdebarcelona.cat.
En aquesta autorització s’especifiquen amb detall la vigència i condicions de seguretat per a aquest transport.
Si tinguessis una incidència en l’entrada/sortida de MMPP fora d’horari d’oficina s’hauria de contactar amb el Centre de Control(900 100 852 o centre.control@portdebarcelona.cat), i seguir les instruccions que l’operador indiqui.
Casos especials:
- Si caduca l’autorització vigent cal que el consignatari la reemplaci i faci els canvis pertinents per a la seva actualització.
- Si la mercaderia perillosa és MPAR (Mercaderia Perillosa d’Alt Risc) el consignatari ha de sol·licitar l’autorització d’admissió de MMPP i assegurar-se amb la Terminal que el transport estarà al lloc de l’hora de la càrrega o descàrrega de la unitat.
Quins són els dipòsits fiscals al Port de Barcelona?
Hauries de contactar amb les zones logístiques següents perque t’indiquin quines empreses realitzen aquest servei:
ZAL – ZONA DE ACTIVIDADES LOGISTICAS – info@zal.es
CONSORCIO DE LA ZONA FRANCA – czfb@zfbarcelona.es
Que són els Incoterms i com es classifiquen?
Els Incoterms són regles elaborades per la Cambra de Comerç Internacional que s’utilitzen en els contractes de compravenda internacional. Aquests termes s’usen per determinar en quin moment de la compra es transmet el risc sobre la mercaderia i les responsabilitats del comprador i el venedor. Tot i ser d’ús voluntari, la majoria de les transaccions internacionals es regeixen sota les normes establertes en els incoterms.
En el següent enllaç es detalla la classificació dels diferents incoterms: incoterms 2020_cat
Per què no hauria d’utilitzar l’Incoterm FOB en el transport marítim?
El consultor Remigi Palmés et detalla la resposta en el següent document: Mal uso del FOB.
Brexit, què haig de tenir en compte?
Per adaptar-te a la nova situació la consultora Marta Torrents et proposa en el document ajunt 20 passes per assegurar la teva operativa. Infografia brexit Port
Adjuntem enllaç de TransFORMAR on trobaràs informació sobre jornades referents al Brexit: https://transformar.portdebarcelona.cat/tecnicas-online/
Que he de tenir en compte a l’hora d’exportar en relació amb l’origen de la meva mercaderia?
A la següent Inforgrafia Origen Mercaderies la consultora Marta Torrents detalla alguns aspectes a tenir en compte.
Com puc conèixer el codi aranzelari de la meva mercaderia?
En el següent enllaç trobaràs la base de dades de la Direcció General de la Fiscalitat i Unió Duanera de la Comissió Europea on podràs consultar el codi TARIC de les mercaderies.
El codi TARIC és el codi de l’aranzel integrat de la Comunitat Europea assignat a la classificació aranzelària d’una mercaderia. El TARIC està integrat per a la nomenclatura aranzelària (composat per capítols, partides i subpartides) i els drets aranzelaris (el gravamen assignat a cadascuna de les partides i subpartides)
On es pot aconseguir la información dels tractats entre països?
En aquest enllaç podràs consultar els acords que té la Unió Europea amb altres països: https://ec.europa.eu/taxation_customs/business/calculation-customs-duties/rules-origin/general-aspects-preferential-origin/arrangements-list_en
Com puc fer una reserva per entregar o recollir un contenidor a una terminal?
Si ets l’última empresa autoritzada a una ordre de transport telemàtica i està registrada a l’Autoritat Portuària sent AG pots realitzar la reserva a través de bcnbookingsystem.es.
Si tens més dubtes al respecte consulta el document de preguntes i respostes en el següent enllaç: bcnbookingsystem.es.
Per informació addicional pots contactar amb el departament CST (Centre de Servei al Transport): cst@portdebarcelona.cat
Com puc obtenir les dades de la boia (vent, onatge, etc.) a temps real?
En aquest enllaç de la pàgina web de Puertos del Estado podreu trobar informació predictiva i en temps real d’onatge, nivell del mar, vent, temperatura, corrents, etc.
Quins són els horaris de les terminals de contenidors?
APM Terminals opera a partir de les 06:00 hores del dilluns fins a les 02:00 hores del dissabte de forma ininterrompuda (entre setmana obren 24 hores els 5 dies de la setmana), dissabtes en jornada de 08:00 hores a 14:00 hores prèvia a la sol·licitud abans de les 12:00 hores de divendres.
Els dies festius en els quals no hi ha operativa ni terrestre ni marítima són:
- 1 de gener
- 1 de maig
- 25 de desembre
Pots consultar més informació a https://www.apmterminals.com/es/barcelona
La terminal BEST obre per a l’operativa terrestre de dilluns a divendres de 06 a 02 hores (del dia següent) i dissabtes de 8 a 14 hores.
Els dies festius en els quals no hi ha operativa ni terrestre ni marítima són:
- 1 de gener
- 1 de maig
- 25 de desembre
Pots consultar més informació a http://www.best.com.es/es/
PORT NOU obre de dilluns a divendres de 8 a 20h.
Els festius són els mateixos que els de la ciutat de Barcelona.
En aquest enllaç pots consultar el mapa dels accessos al Port i a les diferents terminals: Guia_Mapa_Ajuda_Logistica_Accesis_Indicacions
Què és el SMART POINT?
Es un servei gratuït de bústies electròniques destinat a facilitar el dipòsit temporal de documents, precintes, etc. que ofereix el Port de Barcelona a tota la Comunitat Portuària.
L’SMART POINT PORT DE BARCELONA està ubicat davant les instal.lacions del parking de camions del TIR: https://goo.gl/maps/J5wNqnioPuHqxiCA9
Per a poder fer ús d’aquest servei només has d’instal·lar l’APP al mòbil i registrar-te com a usuari (adjuntem manual d’us). En cas de dubtes pots contactar amb MAYORDOMO, empresa que gestiona l’equipament: Telèfon: 93 112 67 57 Correu electrònic: hola@smartpoint.ai
Per a més info i per a qualsevol dubte o consulta pots contactar per mail a ci-sau@portdebarcelona.cat o al telèfon 93 298 60 66.
Quines són les portes d’accés al Port de Barcelona?
Trobaràs els accessos d’entrada i sortida al recinte portuari en aquest enllaç.
Quin és el procediment i el cost del VGM en les diferents terminals de Port de Barcelona?
APM Terminals facturà el VGM de la següent manera:
1. Si la sol·licitud es rep abans de l’entrada del contenidor a les instal·lacions o durant les primeres 24 hores: 22,06€
2. Si la sol·licitud es rep passades aquestes 24 hores: 60,03€
3. Si el contenidor no disposa de sol·licitud de pesatge o comunicació VGM a 12 hores de l’inici de la operativa del vaixell: 60,03€
A continuació trobaràs informació detallada de les Tarifas y condiciones VGM APM Terminals Barcelona 2024
BEST factura els següents conceptes relacionats amb el VGM:
1. Si es demana el pesatge en terminal abans de l’arribada del contenidor, el servei tindrà un cost associat de 24,19€
2. Si es demana el pesatge un cop el contenidor ja es troba a la terminal: 55,53€
3. Si el pes verificat es comunica passades les primeres 24 hores de l’entrada efectiva de contenidor, o bé es rep durant les 6 hores prèvies a l’inici d’operacions del vaixell: 38,87€
A continuació trobaràs informació detallada del PROCEDIMIENTO VGM EN BEST, així com Tarifas Pesaje Terminal Catalunya 2024.
A la Terminal PORT-NOU el procediment VGM té dos mètodes d’aplicació:
- Facturació a l’armador, si està contemplat en el contracte de prestació de serveis entre Terminal Port-Nou i aquest armador.
- Facturació directa al carregador, si el servei VGM no està inclòs en aquest contracte.
De manera orientativa, la tarifa mitjana és de 16,79€/contenidor.
Sóc transportista, quins passos he de seguir per descarregar a Barcelona? Com puc aconseguir un document d’admissió o lliurament? Com puc tenir accés a la web OT?
Per poder entregar o retirar un contenidor de les terminals o dipòsits del Port de Barcelona el transportista, que no sigui client de Portic o no disposi de la clau concertada per la gestió telemàtica, necessita disposar d’un PINCODE. Pots veure el procediment a la guia transportista
Per obtenir més informació relativa a transportistes i empreses pots contactar amb el CST (Centre de Servei al Transport) en el següent correu cst@portdebarcelona.cat
Pots consultar els accessos al Port aquí PortBcn – CST – Google My Maps
Hi ha naus o magatzems de lloguer a prop del Port?
Pots trobar naus i magatzems de lloguer a la Zona d’Activitats Logístiques, ZAL (zalport.com) i al Consorci de la Zona Franca (zfbarcelona.es).
On es pot comprar un contenidor usat?
Les següents empreses ofereixen, entre els seus serveis, la venda de contenidors:
– Zarzoso i Catasús. Tel.: 934 790 606 – comercial@zarca.es
– Progeco Tel.: 636 172 377 – viliam.koudelka@progecobcn.com
Com puc saber quan i on arriba el meu creuer o ferry? Puc acompanyar els meus familiars que embarquen o desembarquen?
Per obtenir aquesta informació has d’enviar un correu electrònic a sau@portdebarcelona.cat o trucar al 93 298 60 00.
Quins són els dies festius a la ciutat de Barcelona?
- Gener: 1 i 6
- Abril: 18 i 21
- Maig: 1
- Juny: 9 i 24
- Agost: 15
- Setembre: 11 i 24
- Novembre: 1
- Desembre: 6, 8, 25 i 26
M’agradaria enviar el meu currículum, com ho puc fer?
En aquest enllaç es disposa tota la informació per l’enviament de currículums.